dimecres, 2 de desembre del 2020

APRENENTATGE DE LA LECTOESCRIPTURA

L’aprenentatge de la lectoescriptura és un procés apassionant pels infants. Des de l’escola entenem el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura com un procés natural que s’ha d’acompanyar, tenint present en tot moment que cal afavorir entorns preparats que facin sorgir l’interès i la motivació de l’infant.

A P4 ja fa unes setmanes que hem començat els racons de lectoescriptura. Cada setmana fem una sessió de racons, en la qual presentem una activitat per taula.  

Les activitats que hem fet són: 

  • CONFEGIR EL NOM PROPI I EL DELS COMPANYS/ES: es tracta de confegir el nom lletra a lletra a partir d’un model. 
  • GRAFISME: Resseguir els grafismes vertical, horitzontal, la creu i la L per afiançar-los.
  • RECONEIXEMENT VISUAL DE LLETRES: Col·locar les lletres majúscules al lloc corresponent seguint el model.

  • RELACIONAR LA PARAULA AMB LA IMATGE: Relacionar cada paraula amb la seva imatge tenint el model al davant. Buscar les coincidències de les lletres, començant per la primera, fins a trobar la paraula correcta.
  • GRAFISME: Resseguir els grafismes inclinats i circulars.
  • RELACIONAR LES LLETRES LLIGADES AMB LES DE PAL: Col·locar les lletres majúscules i les minúscules juntes fins a formar el pingüí.


A més, estem treballant la lletra U. Per tal de practicar el traç d’aquesta lletra vam utilitzar escuma d’afaitar. Mireu que bé ens ho vam passar!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada