dimarts, 20 de novembre del 2018


RACONS DE LECTOESCRIPTURA

Cada setmana fem una sessió de racons de lectoescriptura, treballant amb la meitat del grup (desdoblat amb l'hora del conte). Les girafes fan aquest racó el dilluns a la tarda i els cérvols el dimarts a la tarda.

Ja hem presentat tres activitats:

1.Confegir paraules.

En aquesta activitat els infants han de confegir paraules a partir de models. Aquests models tenen diferent nivell de dificultat, per adaptar les propostes al moment maduratiu de cada infant.

En aquestes activitats poden comparar lletres de pal i lligada, així poc a poc es van familiaritzant amb la lletra lligada, tot i que no reconeguin encara quines lletres són, però amb el pas de les sessions ja comencen a reconèixer moltes d'aquestes lletres.

Primer nivell: han de col·locar les lletres damunt el model, per tant, es tracta d'aparellar lletres iguals, primer de pal i després lligada de la mateixa paraula.


Segon nivell: el model està escrit a un costat, amb el dibuix, i han de seguir l'ordre de les lletres, primer de pal i després lligada de la mateixa paraula.



2.Traç en pauta.

Presentem als infants unes bases amb una pauta i un model de traç a reproduir. En aquesta activitat tracen línies i sanefes que ja hem presentat i estem treballant en les sessions de grafomotricitat. Aquí és important el treball de l'espai i el control motriu.



3.Relació imatge-nom.

Nivell 1: hem d'aparellar paraules iguals: lletra de pal – lletra de pal.
Nivell 2: ara han d'aparellar paraules iguals però amb lletra lligada.
Nivell 3. Alguns infants ja han passat a un nivell més avençat, relacionant lletra de pal i lligada de la mateixa paraula. Són infants que ja tenen algunes estratègies per fer l'associació (com comença, com acaba, si la paraula és llarga o curta, altres lletres conegudes)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada