Com ja sabeu i heu pogut veure a l'àlbum del Projecte de Joan Miró, ja hem acabat les activitats que hem realitzat tot estudiant diferents obres de l'artista i experimentant amb les seves tècniques de treball. Per acabar el projecte vam plantejar als nens i nenes una activitat on es barrejaven vàries d'aquestes tècniques: el collage, pintar amb les mans, barreges de colors, esquitxos i dibuix amb el dit de diferents símbols habituals a l'obra de Miró.
Els alumnes han gaudit i descobert formes diferents d'expressar la seva creativitat, alhora que han conegut un dels grans artistes plàstics del nostre país.
Esperem que us hagin explicat les activitats i que les hagueu gaudit amb ells i elles.
Primera part del treball: fem el collage amb paper de diari, escampem cola d'empaperar i ho barregem amb unes gotes de pintura. Després hem fet esquitxos amb pintura aigualida.
Després hem dibuixat els diferents símbols (línia, punt, estrelles, etc...) de color negre amb el dit. I aquí teniu els resultats.
dissabte, 20 d’abril del 2019
dijous, 28 de març del 2019
SORTIDA
A LA FUNDACIÓ
MIRÓ
Aquest
segon trimestre les girafes i els cérvols estem fent un projecte
sobre l'artista català JOAN MIRÓ: colors, taques, esquitxos,
regalims, retrats, paisatges, símbols… són algunes de les
característiques de l'artista que estem treballant.
La
sortida al museu és altre de les activitats del nostre projecte.
Esmorzar
Taller
Visita
Dinar
En el parc
Foto grup
dissabte, 16 de març del 2019
VELLA QUARESMA !!!
Ja fa dues setmanes que tenim a l'escola a la Vella Quaresma i ja li hem tallat dues cames.
És una tradició molt antiga i que està relacionada amb la fi del Carnaval.
La Vella Quaresma és la representació gràfica de la Quaresma, el temps que va de dimecres de cendra (enterrament de la sardina) fins a Setmana Santa.
Té la forma d'una vella arrugada i xaruga, amb set cames que va perdent d'una en una a mesura que van passant les setmanes de Quaresma. Les singularitats que defineixen el personatge són que té set cames i que a la mà hi duu un bacallà i un cistell de verdures.
És molt representada en la imatgeria popular impresa i té una funció de calendari: per mitjà de les cames ens duu a Setmana Santa. Cada setmana li arrenquem o tallem una cama i quan arriba al final s’acaba el període de dejuni i abstinència.
A l'escola expliquem als nens i nenes que és una senyora molt seria, que no li agrada la festa ni que ens divertim. Quan arriba la primavera i li acabem de treure les cames, ella marxa i nosaltres podem tornar a passar-ho molt bé.
És una tradició molt antiga i que està relacionada amb la fi del Carnaval.
La Vella Quaresma és la representació gràfica de la Quaresma, el temps que va de dimecres de cendra (enterrament de la sardina) fins a Setmana Santa.
Té la forma d'una vella arrugada i xaruga, amb set cames que va perdent d'una en una a mesura que van passant les setmanes de Quaresma. Les singularitats que defineixen el personatge són que té set cames i que a la mà hi duu un bacallà i un cistell de verdures.
És molt representada en la imatgeria popular impresa i té una funció de calendari: per mitjà de les cames ens duu a Setmana Santa. Cada setmana li arrenquem o tallem una cama i quan arriba al final s’acaba el període de dejuni i abstinència.
A l'escola expliquem als nens i nenes que és una senyora molt seria, que no li agrada la festa ni que ens divertim. Quan arriba la primavera i li acabem de treure les cames, ella marxa i nosaltres podem tornar a passar-ho molt bé.
dissabte, 2 de març del 2019
EL
CARNAVAL DE LES GIRAFES I ELS CÉRVOLS
LA
SETMANA DE CARNAVAL HA ESTAT MOLT DIVERTIDA, EL SENYOR
CARNESTOLTES
SEMPRE ENS PORTA LA FESTA. VEIEU EN IMATGES TOTA LA
SETMANA:
LES
CONSIGNES
MARIETES
I MADUIXES
ARRIBADA
DEL SENYOR CARNESTOLTES
LES
DISFRESSES
LA
FESTA FINAL
I LA PROPERA SETMANA ... ARRIBA LA VELLA QUARESMA !!!
dissabte, 23 de febrer del 2019
SORTIDA A L'AUDITORI
Divendres dia 22 hem anat a l'Auditori de Barcelona.
Els alumnes han pogut gaudir d'un espectacle musical en el qual els artistes han interpretat una mostra de música de diferents llocs on va viure Picasso, d'aquí el nom de l'espectacle: PICA-SO.
Desprès de l'espectacle hem anat a dinar al parc de Diagonal Mar, on tots han gaudit dels immensos tobogans.
Ha estat un dia genial i han gaudit molt i molt !!!!
Els alumnes han pogut gaudir d'un espectacle musical en el qual els artistes han interpretat una mostra de música de diferents llocs on va viure Picasso, d'aquí el nom de l'espectacle: PICA-SO.
Desprès de l'espectacle hem anat a dinar al parc de Diagonal Mar, on tots han gaudit dels immensos tobogans.
Ha estat un dia genial i han gaudit molt i molt !!!!
dissabte, 9 de febrer del 2019
Tallers
de plàstica
En
el primer trimestre girafes i cérvols van fer els tallers de dibuix
i expressió corporal. Ja en el segon trimestre han començat els
tallers de pintura i volum.
En
el taller de pintura utilitzaran eines com el cavallet i la paleta de
colors, treballaran a partir dels colors primaris (groc, blau i
magenta) i hauran d'obtenir el secundaris (lila, taronja i verd),
fent les barreges a la paleta. En aquest taller ens inspirarem en un
pintor: Paul klee.
En
el taller de volum utilitzaran la tècnica del modelatge amb les mans
i l'ús d'eines, treballaran amb pasta de sal o fang, observant les
qualitats dels materials a partir de l'experimentació.
dimecres, 23 de gener del 2019
EXPRESSIÓ CORPORAL
UN DELS TALLERS QUE FEM A P-4 ÉS EL D'EXPRESSIÓ CORPORAL. EN AQUEST ELS NENS I NENES JUGUEN, BALLEN, ES DISFRESSEN.....
UN MUNT D'ACTIVITATS QUE FAN QUE DESCOBREIXIN NOVES POSSIBILITATS I MOVIMENTS DELS SEU COS. PRENEN CONSCIÈNCIA DE LES SEVES POSSIBILITATS I TAMBÉ DELS SEUS LÍMITS.
LA FINALITAT ÉS GAUDIR TOT DESCOBRINT I CONEIXENT MILLOR EL PROPI COS.
UNA PETITA MOSTRA.
UN MUNT D'ACTIVITATS QUE FAN QUE DESCOBREIXIN NOVES POSSIBILITATS I MOVIMENTS DELS SEU COS. PRENEN CONSCIÈNCIA DE LES SEVES POSSIBILITATS I TAMBÉ DELS SEUS LÍMITS.
LA FINALITAT ÉS GAUDIR TOT DESCOBRINT I CONEIXENT MILLOR EL PROPI COS.
UNA PETITA MOSTRA.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)














































