dissabte, 20 d’abril del 2019

ACABEM EL PROJECTE DE JOAN MIRÓ

Com ja sabeu i heu pogut veure a l'àlbum del Projecte de Joan Miró, ja hem acabat les activitats que hem realitzat tot estudiant diferents obres de l'artista i experimentant amb les seves tècniques de treball. Per acabar el projecte vam plantejar als nens i nenes una activitat on es barrejaven vàries d'aquestes tècniques: el collage, pintar amb les mans, barreges de colors, esquitxos i dibuix amb el dit de diferents símbols habituals a l'obra de Miró.
Els alumnes han gaudit i descobert formes diferents d'expressar la seva creativitat, alhora que han conegut un dels grans artistes plàstics del nostre país.
Esperem que us hagin explicat les activitats i que les hagueu gaudit amb ells i elles.

Primera part del treball: fem el collage amb paper de diari, escampem cola d'empaperar i ho barregem amb unes gotes de pintura. Després hem fet esquitxos amb pintura aigualida.


Després hem dibuixat els diferents símbols (línia, punt, estrelles, etc...) de color negre amb el dit. I aquí teniu els resultats.



dijous, 28 de març del 2019



SORTIDA A LA FUNDACIÓ MIRÓ


Aquest segon trimestre les girafes i els cérvols estem fent un projecte sobre l'artista català JOAN MIRÓ: colors, taques, esquitxos, regalims, retrats, paisatges, símbols… són algunes de les característiques de l'artista que estem treballant.

La sortida al museu és altre de les activitats del nostre projecte.


Esmorzar





Taller





Visita




Dinar


En el parc



Foto grup


dissabte, 16 de març del 2019

VELLA QUARESMA !!!

Ja fa dues setmanes que tenim a l'escola a la Vella Quaresma i ja li hem tallat dues cames.
És una tradició molt antiga i que està relacionada amb la fi del Carnaval.

La Vella Quaresma és la representació gràfica de la Quaresma, el temps que va de dimecres de cendra (enterrament de la sardina) fins a Setmana Santa.
Té la forma d'una vella arrugada i xaruga, amb set cames que va perdent d'una en una a mesura que van passant les setmanes de Quaresma. Les singularitats que defineixen el personatge són que té set cames i que a la mà hi duu un bacallà i un cistell de verdures.
És molt representada en la imatgeria popular impresa i té una funció de calendari: per mitjà de les cames ens duu a Setmana Santa. Cada setmana li arrenquem o tallem una cama i quan arriba al final s’acaba el període de dejuni i abstinència.

A l'escola expliquem als nens i nenes que és una senyora molt seria, que no li agrada la festa ni que ens divertim. Quan arriba la primavera i li acabem de treure les cames, ella marxa i nosaltres podem tornar a passar-ho molt bé.







dissabte, 2 de març del 2019



EL CARNAVAL DE LES GIRAFES I ELS CÉRVOLS


LA SETMANA DE CARNAVAL HA ESTAT MOLT DIVERTIDA, EL SENYOR 

CARNESTOLTES SEMPRE ENS PORTA LA FESTA. VEIEU EN IMATGES TOTA LA 

SETMANA:

LES CONSIGNES




MARIETES I MADUIXES




ARRIBADA DEL SENYOR CARNESTOLTES




LES DISFRESSES



LA FESTA FINAL



I LA PROPERA SETMANA ... ARRIBA LA VELLA QUARESMA !!!

dissabte, 23 de febrer del 2019

SORTIDA A L'AUDITORI

Divendres dia 22 hem anat a l'Auditori de Barcelona. 
Els alumnes han pogut gaudir d'un espectacle musical en el qual els artistes han interpretat una mostra de música de diferents llocs on va viure Picasso, d'aquí el nom de l'espectacle: PICA-SO.
Desprès de l'espectacle hem anat a dinar al parc de Diagonal Mar, on tots han gaudit dels immensos tobogans. 
Ha estat un dia genial i han gaudit molt i molt !!!!

 





















 











dissabte, 9 de febrer del 2019





Tallers de plàstica


En el primer trimestre girafes i cérvols van fer els tallers de dibuix i expressió corporal. Ja en el segon trimestre han començat els tallers de pintura i volum.

En el taller de pintura utilitzaran eines com el cavallet i la paleta de colors, treballaran a partir dels colors primaris (groc, blau i magenta) i hauran d'obtenir el secundaris (lila, taronja i verd), fent les barreges a la paleta. En aquest taller ens inspirarem en un pintor: Paul klee.

En el taller de volum utilitzaran la tècnica del modelatge amb les mans i l'ús d'eines, treballaran amb pasta de sal o fang, observant les qualitats dels materials a partir de l'experimentació.







dimecres, 23 de gener del 2019

EXPRESSIÓ CORPORAL

UN DELS TALLERS QUE FEM A P-4 ÉS EL D'EXPRESSIÓ CORPORAL. EN AQUEST ELS NENS I NENES JUGUEN, BALLEN, ES DISFRESSEN.....
UN MUNT D'ACTIVITATS QUE FAN QUE DESCOBREIXIN NOVES POSSIBILITATS I MOVIMENTS DELS SEU COS. PRENEN CONSCIÈNCIA DE LES SEVES POSSIBILITATS I TAMBÉ DELS SEUS LÍMITS.
LA  FINALITAT ÉS GAUDIR TOT DESCOBRINT I CONEIXENT MILLOR EL PROPI COS.
UNA PETITA MOSTRA.